Gume su jedna od najvažnijih sigurnosnih značajki vašeg vozila, pa sigurnost guma i sigurnost vozila idu ruku pod ruku. Postoji nekoliko različitih aspekata sigurnosti guma, kao što su koliko su istrošene gume, koliko su stare i koliko se dobro održavaju. Saznajte više o sigurnosti i održavanju guma
Ćelave gume i kada ih zamijeniti
Što je ćelava guma?
Dio gume koji dodiruje cestu naziva se gazni sloj, koji se s vremenom troši. Kad je gazni sloj gume potpuno istrošen do istrošenih šipki, imate ćelavu gumu. Ako vaše vozilo ima ćelave gume, odmah vam trebaju nove -vožnja po ćelavim gumama nije sigurna.
Istrošene gume su opasne
Kada pada kiša, utori u gumi pomažu odvoditi vodu tako da guma može održavati kontakt s cestom. To pomaže u smanjenju mogućnosti hidroplaniranja. No utori na istrošenom gaznom sloju gume su previše plitki da bi učinkovito ispuštali vodu ispod gume. Vožnja sa ćelavim gumama po kiši može rezultirati bilo čime, od poteškoća u zaustavljanju do potpunog gubitka kontrole nad vozilom.
Vožnja sa ćelavim gumama po snijegu također je rizična. Uzorak gaznog sloja gume- uključujući i lamele- daje joj hrpu grizućih rubova koji joj pomažu kopati u snijeg. Ćelava guma gubi ove rubove i otežava pokretanje i zaustavljanje vozila.
Čak i na suhim cestama ćelave gume sklonije su kvarovima guma i lakše se probijaju. Nije teško shvatiti zašto-ćelava guma doslovno je tanja na gaznom sloju od nove gume, pa je čavlu ili drugom predmetu lakše uzrokovati pucanje gume
Dotrajale gume mogu svaku vožnju učiniti opasnom. Ako se pitate kada zamijeniti gume, dobro je riješiti se istrošenih guma prije nego što one pridonesu sudaru. Previše ljudi čeka da kupi nove gume dok se voze sa ćelavim po kiši i shvate da im se kotači vrte. Ne odgađajte nešto tako važno kao što je sigurnost.
Kada se gume troše?
Ako su vaše gume potpuno istrošene imate ćelave gume i morate kupiti nove što je prije moguće. No čak je i djelomično istrošena guma rizična. Dotrajale gume mogu uzrokovati smanjenje vaše sposobnosti zaustavljanja onoliko brzo koliko je potrebno. Čak i napola istrošen gazni sloj gume može povećati vaš zaustavni put za nekoliko duljina automobila.
Korištenje mjerača dubine gaznog sloja jedan je od najpreciznijih načina za određivanje kada treba promijeniti gume.
Ne dopustite da vam istrošene gume pokvare vožnju. Vožnja ćelavim gumama je opasna, stoga zamijenite istrošene gume prije nego što izazovu nesreću. Kupnja novih guma ulaganje je u vašu sigurnost.
Ne čekajte dok ne dobijete ćelavu gumu. Pomozite obnoviti sigurnost vašeg vozila već danas.
[cp_modal display=”inline” id=”cp_id_d9f94″][/cp_modal]
Kako provjeriti starost guma
Možda znate dosta o svojim gumama, ali znate li koliko imaju godina? Bez obzira na naziv robne marke, materijale ili stil izrade gume, neće ih biti sigurno koristiti zauvijek. Sve gume imaju prirodnu gumu. Guma s vremenom oksidira i razgrađuje se, baš kao i ostale organske tvari. Čak i ako vaše gume još uvijek imaju sigurnu količinu gaznoga sloja, možda ćete ih morati zamijeniti ako postanu prestare. Auto Performance preporučuje da naučite provjeriti starost vaših guma kako biste bili sigurni da su sigurne za uporabu.
Sigurnost i starost guma
Nakon što gume dosegnu određenu starost, vožnja po njima postaje sigurnosna opasnost. Gumeni spojevi koji su izgubili oprugu i elastičnost vjerojatnije će pretrpjeti oštećenja zbog opasnosti unutar i izvan gume. Opasnosti na cesti vjerojatnije će probiti stare gume koje više ne zadovoljavaju proizvodne standarde, a unutarnje komponente također mogu dovesti do opasnih uvjeta. Oni mogu doći u obliku izloženih uložaka kabela, žuljeva, suza i pukotina unutar gazećeg sloja i bočnih stijenki. Čak i višak topline koja se nakuplja u gumi zbog nedovoljne napuhanosti može uzrokovati ozbiljna oštećenja stare gume.
Trebali biste zamijeniti gume stare 10 ili više godina ili riskirati značajna oštećenja koja bi mogla dovesti do nesreće pri brzinama na autocesti. Neki proizvođači automobila čak predlažu zamjenu guma nakon što navrše šest godina.
Kako saznati dob guma
Bočna strana gume puno vam govori o njoj-sve od naziva do veličine. Da biste provjerili starost vaše gume, morate pronaći DOT broj. Pored informacija o veličini. DOT broj se prikazuje manjim slovima od koda veličine.
Čitanje DOT broja
Pronađite slova DOT na bočnoj strani gume. Nakon DOT -a vidjet ćete nekoliko brojeva i slova. Posljednja četiri broja predstavljaju datum proizvodnje gume. Ako postoje samo tri broja, onda znate da je guma proizvedena prije 2000. godine. Na svim gumama proizvedenim nakon 1999. godine, kod uključuje tjedan u kojem je guma proizvedena, kao posljednje dvije znamenke godine. Na primjer, 3304 znači da je guma napravljena u 33 III tjednu 2004.
Provjerite DOT broj na sve četiri gume. To što ste ih kupili u kompletu ne znači da su svi iste dobi. Ako imate problema s pronalaženjem DOT broja, obratite nam se.
Njega guma i održavanje guma
Još vam ne trebaju nove gume? Sjajno! Sada budimo sigurni da ćete najbolje iskoristiti one koje imate. Malo održavanja guma može uvelike pomoći u tome da vaše gume traju dulje. Što je još važnije, redovita njega guma veliki je dio sigurnosti vašeg vozila.
Što se tiče njege i održavanja guma, ovo su četiri pravila.
Nekoliko minuta mjesečno dovoljno je da vaše gume budu napumpane do odgovarajućeg tlaka. | Problemi s poravnavanjem mogu uzrokovati neravnomjerno trošenje guma. Usluga poravnanja kotača može vam pomoći. | Većina proizvođača automobila preporučuje rotaciju guma kako bi pomogla pri istoj brzini trošenja niza guma. | Mjerač dubine gaznog sloja daje vam precizno mjerenje. |
Pratite tlak zraka u gumama
Napredak u tehnologiji guma u posljednjih nekoliko desetljeća impresivan je. Možete birati između guma prilagođenih vrhunskim uličnim performansama, vlažnom ili snježnom vremenu, terenskim terenima i vožnji po autocestama pri velikim brzinama. Međutim, kod bilo koje vrste guma optimalna funkcija ovisi o održavanju tlaka zraka u gumama.
Pravilno napumpana guma pogoduje ukupnoj funkciji vozila i imperativ je za sigurnost i učinkovitost goriva.
Važnost tlaka zraka u gumama
Gume se proizvode za rad pri određenom tlaku zraka. Preporučeni tlak zraka omogućuje gumama da rade svojim maksimalnim performansama kako bi podržale opterećenje vozila te promicale učinkovitost i sigurnost goriva. Kada vozite svoje vozilo s tlakom zraka u gumama koji zadovoljava preporučene standarde, trebali biste očekivati da će raditi i reagirati na način na koji je dizajniran. Preporučeni tlak zraka možete pronaći u priručniku za upotrebu vozila ili dovratniku na strani vozača. Tlak naveden na bočnoj strani gume nije optimalni tlak, već maksimalni tlak zraka.
Razlog zašto tlak zraka utječe na performanse vozila je jednostavan. Nepravilno napumpana guma ne zadržava predviđeni oblik. Guma koja je nedovoljno napuhana oduzet će više energije za kretanje i izgubit će neke svoje performanse. Također može uzrokovati nakupljanje viška topline unutar gume, što može dovesti do pucanja. Prenapuhana guma izgubit će velik dio svoje vuče jer gazeći sloj ne nailazi na cestu kako je predviđeno. Prevelika inflacija također dovodi gume u opasnost od eksplozija. Redovita provjera zračnog tlaka spriječit će pojavu ovakvih problema i pomoći vama i vašim putnicima da ostanete na sigurnom.
Tlak u gumama i učinkovitost goriva
Osim sigurnosti vozila, tlak u gumama također igra značajnu ulogu u učinkovitosti potrošnje goriva. Većina vozila vozi se na gumama koje su nedovoljno napuhane. Kad je tlak zraka u gumi prenizak, veći dio gume će doći u dodir s površinom tla. To stvara znatnu količinu otpora i zahtijeva veću snagu motora za pomicanje vozila. U osnovi, nizak tlak u gumama dovodi do toga da vozilo radi neučinkovito. Ako želite maksimalnu učinkovitost goriva, napušite gume do preporučenog tlaka.
Produženje života guma
Tlak zraka u gumama također igra ključnu ulogu u životu vaših guma. Prenapuhana guma uzrokuje neravnomjerno trošenje središnjeg gaznog sloja, što uvelike smanjuje ukupni vijek trajanja gume. Gume s nedovoljno napuhavanjem sklone su prekomjernom trošenju ramena. Neravnomjerno trošenje gaznog sloja također može uzrokovati sigurnosne probleme ako se ne kontrolira dulje vrijeme. Neravnomjerno trošenje zahtijeva da prerano zamijenite gume.
Često provjeravajte svoje gume
Mjerač tlaka u gumama instrument je jednostavan za upotrebu koji bi se trebao često koristiti. Provjera tlaka u gumama jednom tjedno, kada su gume hladne, osigurat će da razine tlaka u zraku odgovaraju svim gumama, što omogućuje sigurno i učinkovito putovanje.
Ne možete pravilno izmjeriti tlak u gumi ako ne znate koristiti manometar. Postoji nekoliko različitih vrsta mjerača tlaka u gumama koje biste mogli razmotriti. Opremu koju preferirate uvijek držite u vozilu kako biste u svakom trenutku mogli provjeriti tlak u gumama. Mjerenje tlaka u gumama u vašem vozilu poboljšat će performanse vozila na cesti, čineći vas i vašu obitelj sigurnijima u svim uvjetima vožnje.
Kako provjeriti tlak u gumama
Korak 1. Pronađite preporučeni tlak zraka na naljepnici s podacima o gumama u vozilu. Obično se nalazi na dovratniku vozača ili na rubu vrata, ali možete ga pronaći i u pretincu za rukavice ili u priručniku za upotrebu vozila.
Korak 2. Provjerite gume najmanje tri sata nakon vožnje. Preporučeni tlak je hladni tlak napuhavanja. Gume se zagrijavaju tijekom vožnje, što povećava tlak.
Korak 3. Provjerite tlak u sve četiri gume, kao i u rezervnoj gumi ako je u vašem vozilu. Svaki mjesec provjerite tlak u gumama. Gume prirodno gube tlak s vremenom, a promjene vanjske temperature utječu i na tlak u vašim gumama.
Kako koristiti elektronički mjerač tlaka u gumama
Elektronički mjerači tlaka u gumama mogu vam dati vrlo točne ocjene tlaka. Jednostavno uključite uređaj, pritisnete ga uz mlaznicu gume i dobijete točno očitanje tlaka. Međutim, postoje neki nedostaci korištenja elektroničkog mjerača tlaka u gumama. Prvo, koštaju više od konvencionalnih mjerača tlaka u gumama. Dodatni troškovi, međutim, nisu veliki. Ako vam je teško čitati zareze na konvencionalnom mjeraču tlaka u gumama, dodatni novac se isplati. Veći je problem osigurati pravilno napajanje elektroničkog mjerača tlaka u gumama. Ako su baterije prazne, mogli biste dobiti netočna očitanja ili ih uopće nećete pročitati. To dovodi vas i vašu obitelj u opasnost. Ako više volite koristiti elektronički mjerač, redovito provjeravajte baterije.
Vježbajte pomoću mjerača tlaka u gumama
Bez obzira na to preferirate li konvencionalni mjerač tlaka u gumama ili elektronički, trebali biste vježbati korištenje alata prije nego što naiđete na hitnu situaciju. Mala količina vježbe mogla bi vam uvelike olakšati provjeru tlaka u gumama uz cestu. Važno je znati mjeriti tlak u gumama jer su pravilno napumpane gume sigurnije od guma ispod ili previše napuhanih. Gume s nedovoljno napuhavanjem, na primjer, mogu lako hidroplanirati. Prenapuhane gume brže se troše. Također otežavaju brzo zaustavljanje i kontrolu vozila u skliskim uvjetima. No, sve dok znate koristiti manometar u gumama, znate da možete redovito provjeravati tlak kako biste bili sigurni da je vaša obitelj na cesti sigurna.
Sretnu i ugodnu vožnju želi vam Auto Performance.
[cp_modal display=”inline” id=”cp_id_d9f94″][/cp_modal]